<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5676254881735928234\x26blogName\x3dMy+Live.+Love.+Laugh!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://zoeyolivia-nurhayati.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zoeyolivia-nurhayati.blogspot.com/\x26vt\x3d-5538875964932762780', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Thursday 5 July 2012

♥ REAL FACT!

Assalamualaikum kepada para tetamu yang singgah bertapak di blog Yati yang tak seberapa ni. Oh yeah! Thanks again for singgah. :)

For this time entry agak panjang. Hope korang tak bosanSengih kerang busuk..


Tembamkan? Hehe! Pregnant kot.. ;p

Kay.. Kali ni Yati nak cerita tentang KEHIDUPAN. Yup! Semua ada life masing2 kan. Tapi tak semuanya sama. Ada yang senang, ada yang susah and tak kurang jugak dengan yang sedang suka dan duka. Siapa tahu, mereka yang kelihatan senang tetapi sebenarnya berada di dalam kesusahan. Mereka yang sihat sebenarnya sakit. 

Experience yang baru je Yati lalui ni membuatkan Yati sedar yang sebenarnya langit tak selalunya cerah. Dan tak semestinya dalam hidup ni orang yang paling rapat dengan kita akan dapat membantu kita ketika susah. Masa ni lah baru kita tahu kawan yang mana untuk suka dan yang mana untuk duka. 

HAVE U EXPERIENCED DIZ?

Apabila mengadu dilanda kesusahan terutamanya bab duit terus tak angkat H/p and tak reply SMS
Alasan- H/p vibrate and credit tak adalaa.. 
(But if boyfriend or girlfriend yg call berdesup angkat!)

Apabila ingin meminta tolong tanpa upah
Alasan- Ada urusan lain, penat, ngantuk, jauh (senang cerita malas kan?)
(Tapi bila ajak belanja makan terus free and rajin) 

Apabila terdesak ingin meminjam sesuatu
Alasan- Alamak, U tak cakap awal2 nak pinjam, I ada event la same date dengan U nak guna.
(Bila barang kita tak payah cakap pun nak pinjam. Pakai amik je. Lepas pakai baru cakap. Boleh plakkan?)

Apabila ingin meminta sesuatu
Alasan- U nak mintak foundation Estee Lauder I ni? Alaa.. tinggal sikit lah U. Sayang pulak.
(Baru beli minggu lepas dah nak habis? Berapa banyak dia tuang atas muka?)

Apabila ingin merasa sedikit makanan.
Alasan- My mum cakap tak boleh share makanan. Nanti infection!
(Dengan boyfriend or girlfriend boleh plak kan.. Siap main suap2 lagi)

Apabila ingin minta hutang sendiri.
Alasan- Laa.. Masa I tengah banyak duit haritu why U tak mintak. Now duit dah habislah..
(Aduhai tengah banyak duit tu faham2 lah. Takkan la asyik nak kena ingatkan?)


Yeah! Thats A real fact.. Memang dalam kehidupan ni tak semuanya indah. Kadang kita berada di atas. Kadang kita di bawah. Ada sesetengah mereka yang sangat beruntung kerana dilahirkan dalam keluarga yang berada. Bagaimana pula dengan mereka yang mempunyai nasib sebaliknya? 

For me, selagi kita berada di atas dunia kita seharusnya sedar bahawa kita tak sepatutnya bergantung kepada sesiapa. Mungkin ada sestengah yang masih mempunyai ibu bapa tidak risau kerana mereka tahu kepada siapa untuk meminta pertolongan apabila dilanda kesusahan.

But.. Have u ever think that our parents jaga kita dah berapa lama pulak kan? Sepatutnya kita lah membantu mereka. Berpijak lah di atas kaki sendiri. Buatlah persediaan sebelum berlaku apa2. I'm not saying that yang kita semua ni tak boleh enjoy. Yes.. Of course kita boleh enjoy sekali sekala. But ingatlah. Tak semua teman yang rapat dengan kita sewaktu kita senang akan berada dengan kita sewaktu susah.

Time senang berkepit je. Time susah tiba2 hilang! Macam chipsmore plakkan. 

And sumtimes.. Orang luar yang tak tahu apa2 pulak akan mula berkata2.

Si Polan 1: Aku dah agak dah.. Dia tu berlagak je kaya. Padahal haprak!

Si Polan 2: Tu laa. Aku dah cakap dah dia mesti akan jatuh jugak..

Si Polan 3: Ala. Kaya sebab mak ayah kaya. Boleh lah! Kalau tak mesti tak ada apa2 pun.

Si Polan 4: Untunglah dapat huband kaya. Tapi entah2 husband dia kerja underground kot?

Si Polan 5: Si Ameng tu tak nak pilih aku dulu. Kan dah merana sekarang..

 Hmm.. Whatever it is. Kita tak boleh dengar cakap mereka. Lantaklah orang nak kata apa. Yang penting kita tak pernah kacau life diorang and plus diorang tak pernah tolong kita pun sewaktu kita susah kan. Ignore je! Dan sabar itu separuh daripada IMAN..

Apa yang penting apabila kita jatuh. Seharusnya kita bergantung kepada ALLAH S.W.T.. Never ever give up! Cuba dan terus mencuba. Bersedih yang sangat lama hanya akan membuang masa kita saja. Life must go on.. Memang langit tak sentiasa cerah. Hujan yang datang hanyalah sebagai ujian di dalam hidup. Namun apabila kita bersabar, rupa- rupanya Allah ingin menghadiahkan pelangi yang indah untuk kita. Siapa tahu. Daripada tak cukup makan, miskin, hutang keliling pinggang dan kehidupan yang susah bertukar menjadi senang, Jutawan yang kaya raya dan ternama. 

Unbelievable? Oh, Please Believe it..


Taken from google

Mungkin kita kenal Oprah Winfrey. Tapi mungkin kita tak tahu bagaimana perjalanan hidup beliau sebelum beliau berjaya sehingga sekarang?

USAHA ITU PENTING. BERFIKIRLAH DI LUAR KOTAK PEMIKIRAN. PANDANGLAH KE HADAPAN UNTUK BERJAYA. JANGAN SESEKALI TOLEH KE BELAKANG LAGI. NAMUN JIKA SUDAH BERADA DI ATAS, SESEKALA LIHATLAH KE BAWAH.





p/s: Zikrullah itu penting.. Untuk menjayakan lagi usaha kita. InsyaALLAH. :))


7/05/2012 01:26:00 pm

♥ NURHAYATI ;



    Assalamualaikum..
    I'm Nurhayati Abd Malek
    Uhh..
    Well Life is too short to be sad kan.
    So.. Happy lah while U can
    while U still breath. ;)




    ♥ CHILLAX HERE! ♥



    ♥ LETS CLICK! ♥






♥ ME STORY ♥

♥ ANOTHER COOL! ♥

♥ Past




    ♥ BE MY FRIEND AT FaceBook

    Mya Elle

    Create Your Badge