<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5676254881735928234\x26blogName\x3dMy+Live.+Love.+Laugh!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://zoeyolivia-nurhayati.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zoeyolivia-nurhayati.blogspot.com/\x26vt\x3d-5538875964932762780', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Wednesday 7 March 2012

♥ Hujah Hoojab

Assalamualaikum.. 

March! March! March!

Dah ramai yang berhijab sekarang ni. 
Alhamdulillah..

Fashion pun memang banyak giler dah yg menutup aurat dan tak kurang juga dengan model. :)

Actually, I'm still new with hijab.
Masa first2 pakai tudung pun I macam nak tergelak sorang2. Ya Allah.. Susahnya lah nak belit2 tudung ni sebab masa tu I tak tau pulak ada hijab tutorial on Youtube. I memang tak pandai nak pakai tudung. Sad! End up I beli je tudung yang pakai sarung tu. Senangkannn... (Ala2 iklan Softlan) 
But Mahal!!

For me kalau kita berhijab ni semata- mata untuk jadi model or untuk fashion or sekadar nak cantik or sebab terpaksa atau yang sewaktu dengannya u will got nothing. Sometimes ianya tak kan kekal dengan U. 

I've experienced that. And I'm very dissapointed with myself at that time. I'm wearing hijab just because want to join the contest.

When I'm think back again I should wear hijab permenantly. Sebab itulah yang dituntut dalam agama kan. So.. I admit it was my fault. I'm sorry. 

So, berhijab/ bertudung atau dalam kata lain menutup aurat adalah wajib dalam agama Islam. I rasa semua pun tahu tentang tu kan. Cuma kadang2 kesedaran dalam diri kita je.

Ada sesetengah yang tak berhijab sebab mereka kata "I pakai tudung tak cantik la", "tak sesuai la dengan I", "tak pandai la", "panas lah". Arr.. Kat akhirat nanti lagi panas kot? Upss.. 
Teehee..

But I rasa, it is not about cantik or sesuai or apa sahaja yang sewaktu dengannya. It's about kewajipan kita kan. Lantaklah orang nak kata kita pakai tudung nampak bulat ke nampak empat segi ke macam mak cik ke nenek ke yang penting kita pakai. At least kita dah tunaikan 1 daripada kewajipan kita. Yang penting kita sentiasa cantik pada Allah. Tak perlu takut dengan kutukan atau kritikan daripada manusia. Takutlah dengan Allah. Kalau tak pandai nak pakai boleh belajarkan? :)

And one more thing kalau kita belum kahwin lagi, segala dosa kita apa yang tak baik kita buat semua ibu dan ayah kita yang akan tanggung. 

Jadi, bila nak buat apa2 yang berunsurkan tak baik tu ingatlah betapa peritnya ketika ibu melahirkan dan membesarkan kita dan ingatlah apabila ayah sentiasa bekerja untuk memberikan kita makan dan minum. Mereka sentiasa inginkan yang terbaik untuk kita. 

Kalau dah kahwin tu of course lah segala- galanya berpindah serta merta kepada suami. Apa yang tak baik seseorang isteri tu lakukan semuanya akan ditanggung oleh suami. So, if u loves your husband, faham2 lah iyerr. ;)

I'm not saying that i'm good. But saya juga menasihatkan untuk diri saya sendiri. Sama2 ingat- mengingatkan. :D

Kepada yang dah berhijab, alhamdulillah! Kepada yang masih takut2 nak berhijab tu, pakai je lah! Lagi cantik oke! But make sure hati kena ikhlas. Buatlah semuanya kerana ALLAH s.w.t.. InsyaAllah ia akan kekal. 

Kepada mereka yang nak berfashion ala Yuna or Hana Tajima or Amenakin tak salah pun but makesure betul2 cover your aurat oke. Pandai2 lah iyer...



For Hoojab Tutorial plis click -ME-













P/s: Sentiasa solat taubat sebelum solat hajat. :)







3/07/2012 12:51:00 pm

♥ NURHAYATI ;



    Assalamualaikum..
    I'm Nurhayati Abd Malek
    Uhh..
    Well Life is too short to be sad kan.
    So.. Happy lah while U can
    while U still breath. ;)




    ♥ CHILLAX HERE! ♥



    ♥ LETS CLICK! ♥






♥ ME STORY ♥

♥ ANOTHER COOL! ♥

♥ Past




    ♥ BE MY FRIEND AT FaceBook

    Mya Elle

    Create Your Badge